FOREO

Detta är min nya lilla bebis som var en av grejerna jag fick av Vagif på julafton. Ni som följer Therese Lindgrens Youtube kanal vet vad detta är redan men för er som inte vet så är det en ”ansiktsborste”. Man använder den med sin rengörings crème, gel eller vad man väljer att rengöra ansiktet med. Jag fick den mindre versionen (luna mini) som har två olika hastigheter jag kan välja mellan när jag ska använda den medan den större har sju olika. Dock är jag glad att jag fick den mindre då jag personligen tror jag hade tyckt att den stora hade varit för svår att komma åt vissa ställen i ansiktet med. Man laddar maskinen med en sladd en timme sedan är den redo att användas. Den har små silikonpiggar och ”vibrerar” när du sätter igång den. 

 På morgonen brukar jag först blöta ansiktet lite sedan applicerar jag lite rengöringsgel i ansiktet och efter det kör jag runt med min lilla maskin över hela ansiktet och jag ljuger inte nu men jag kände en omedelbar skillnad på hur ren och len min hy faktiskt kändes efter en enda rengöring till skillnad från innan då jag bara använt händerna. På kvällen däremot när jag har haft smink rengör jag först med en sminkborttagning innan jag kör med min foreo och rengöringsgele, detta för att de känns bara inte trevligt att smeta runt mitt smink som jag burit hela dagen med min maskin men också för att maskinen inte ska användas till sminkbortagning utan för ansiktsrengöring. 


Den största anledningen till att jag ville ha den är för att den är helt i silikon vilket gör att bakterier inte kan fastna i maskinen. Sedan löser den upp tilltäppta porer och tar bort döda hudceller, jag har använt min nu i 4 dagar och tycker redan att min hy har fått en helt annan lyster. Ser ut att ha highlighter fast jag är helt osminkad, älskar det! Den finns att beställa här på Foreos egna hemsida men tror även Lyko.se säljer dem. 

 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback