SOMMAR OCH TRÄNING

Har fått frågan om hur jag tänker runt träningen under sommartider inte bara här på bloggen utan även av folk i min ”närhet”. Tycker det är jätte kul att det är några som är intresserade och vill veta!

Att träna är för mig inget jag känner att jag måste göra, det handlar mer om rutiner. Det är min vardag att träna på kvällen när jag går i skolan, och jag älskar det! Nu under sommaren så har man ju inga rutiner, man tar dagarna som dem kommer och så vidare och då blir det likadant med träningen. Jag tränar när jag känner för det och tränar vad jag känner för.  Måste dock säga det hur sjukt det än låter så saknar jag dem där rutinerna, inte själva skolan men ni förstår.

I sommar så har det blivit i stort sätt bara styrka för min del. Skulle väl säga att 20 % av min fokus har varit på kondition och resten styrka och det har gett resultat. Blir överraskad över hur mycket jag faktiskt orkar lyfta. Varför jag kört i stort sätt bara styrka beror på att jag tycker det är mycket skönare nu när det är så varmt och kvavt i luften, sedan har jag haft lite problem med fötterna och benhinnorna så har låtit benen vila.
Efter sommaren ska jag ”experimentera” lite hade jag tänkt, tror det kommer bli riktigt bra och ser framemot det! Men nu är det sommar och jag njuter till max, vilket jag tycker alla ska göra. Om du inte känner för att träna på flera veckor, så spelar det ingen roll. Du behöver förmodligen den vilan eftersom kroppen säger det .





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback