NYTT

blothing powder mus // matt foundation mus // concealerpensel från gloss
Tipsar er starkt om dessa produkter om du har problem med glansig t-zon. Gloss har grymma penslar, har i stort sätt alla mina sminkborstar därifrån och de är supermjuka och lätta att jobba med! 

SLÄPP ALLTING DU TÄNKER PÅ

Bild från i början av sommaren på två favoriter
Hej hopp! Nu är det redan fredag och lov! Veckan har gått jätte fort och det har varit en väldigt bra vecka måste jag säga. Efter skolan idag så for jag och Frida in till stan och spenderade lite av studiebidraget som kom idag, lägger ut bild sedan! Köpte bara behövliga saker så det kändes bra. Nu har jag för en stund sedan ätit middag och ska fräscha till mig lite innan jag far till Sanna. Vi ska göra en sak, nu vart ni lite nyfikna va?*blink. Sedan ska vi senare fara och vara med Rebecka och killarna. Skulle ju egentligen träffat Rebecka förra helgen men var så himla trött på lördagen så somnade där vid sju haha. Men ni får ha en bra kväll, puss. 


 

NIKE

svart tröja // tshirt // skor // shorts // vit tshirt 

WOKE UP LIKE THIS

Hej finisar! Har haft en kanon onsdag faktiskt. Vaknade upp bredvid bästa Daniela, åt en god frukost och for till skolan. Hade bageri hela dagen och gjorde bland annat praliner som min fina mamma fick. Efter skolan for jag och Frida in till stan för att fixa lite saker, vi gick också runt i butikerna och hittade en hel del saker som jag måste införskaffa.

Nu har jag svarat på lite mail och pluggat lite. Ska iväg på konsum en sväng och sedan bara ta det lugnt. Känner mig inte helt hundra i nuläget, både jag och Frida känner oss lite dåliga i halsen och är livrädd för att få halsfluss som Jonna. Imorgon ska jag vara i skolan fram till ett och efter det blir det att jobba. Kommer dock komma hem rätt sent så kanske inte blir så bra uppdatering imorgon. Puss!




SENA NÄTTER, TOMMA GLAS

en bild från helgen
Hej goingar! Startade dagen med en sovmorgon, min enda på hela veckan faktiskt och det var underbart. Gjorde mig sedan i ordning för att fara till skolan som var allt annat än bra idag, min mage höll på riktigt på att ta livet av mig. Gick till sist till bad om en tablett och efter det blev det bättre så jag kunde göra något vettigt i huvudtaget. Kom inte hem förrän där vi fem och sedan dess har jag läst min svenska bok och trust me jag läser väldigt sällan men den här boken, woow! Den heter Förr eller senare så exploderar jag och handlar om två cancersjuka tonåringar som träffas i en stödgrupp och hur dem börjar dejta. Jätte fin bok och en riktig gråtarbok! Ikväll ska Daniela komma hit och sova, skiter i det faktum att jag inte kan sova så bra om jag måste dela på en för liten säng med någon för saknar henne sååå. Imorgon är det redan onsdag?! Det rullar på ganska snabbt ändå. Puss.


VILL HA VÅR

jacka // topp // jeans // skor // väska // örhängen // klocka // solglasögon

FRÅN HELGEN

 
 
 
 
 
 

TA TAG I BLOGGEN

Hej hallå! Bestämt att jag ska försöka ta tag i den här dammiga bloggen nu. Hade i alla fall en väldigt bra helg trots att jag inte gjorde ett skvatt i lördags, hängde lite med Daniela men inte något mer. Tänkte lägga ut lite bilder senare från helgen faktiskt. Började veckan med ett gympass på skolan, dock började jag må dåligt efteråt så bestämde mig för att fara hem. Missade inte så jätte mycket, så det var lugnt
Nu gör jag inte så mycket, kollar runt på internet på lite saker jag skulle vilja ha både till mitt rum, träningskläder och vanliga kläder. Can´t wait tills då jag får min lön!! Då ska jag bland annat köpa nya träningskläder och protein och sånt. Har noll motivation till träningen just nu, så skulle behöva lite nya fräscha träningsgrejer. Därefter fyra kommer pappa och hämtar mig(är just nu hos mamma), sedan far vi och handlar på maxi innan vi far hem. Ikväll ska jag kolla igenom ett svenska arbete och ett samhällsarbete sedan inte göra så mycket mer än så. Längtar redan till helgen men framför allt lovet! Behöver verkligen ett break från skolan nu. Puss.


ÄNTLIGEN FREDAG

Hej goingar! Känns förjävla bra att det är fredag och tror de flesta kan hålla med om det. Har en bra dag i skolan framför mig eftersom jag har idrott(bendag), vilket gör hela min dag sedan har jag 3 lektioner till innan jag tar helg. I kväll vankas trevligheter sedan resten av helgen får vi se, på lördag ska jag förhoppningsvis äntligen träffa Rebecka. Saknar henne hur mycket som helst och vi har setts väldigt lite nu på sistonde. Men vill önska er en trevlig helg i alla fall! Puss. 


PLUGGDAG

göödans
Hellu! Har just tagit ett break i pluggandet för att käka middag och självklart åt jag på tok för mycket så känner mig smått illamående just nu. Var biffar med fetaost och till det åt vi klyftpotatis och grönsaker i ugn, var väldigt gott kan jag meddela er. Slutade skolan redan klockan ett idag så for hem och gjorde lunch sedan har jag pluggat sedan dess i stort sätt. Var tvungen att ta en powernap en stund för kunde knappt hålla ögonen öppna. Jag sover mer än vad jag gjorde förra veckan men känner mig ändå tröttare konstigt nog. Nu är jag i alla fall alldeles strax klar med inlämningen så efter det blir det bara att ta det lugnt. Har en jobbig torsdag framför mig så ska försöka lägga mig tidigt. Puss. 


SÅ LÄNGE DU ÄR LYCKLIG

Hej hallå! Ligger i nuläget i min säng och håller på med en so inlämning. Har jobbat med den sedan klockan sex och har extrem huvudvärk just nu så ska börja avrunda och gå i säng. Väldigt tidigt för att vara mig men behöver det för har varit såå trött idag. Efter skolan så for jag direkt till gymmet. Körde axlar och bröst, blev inte ett kanon pass då jag mådde dåligt i stort sätt hela tiden men körde så gott jag kunde innan jag bestämde mig för att fara hem.  Sedan har jag inte gjort så mycket mer idag. Jag, Frida och Jonna har varit på ett väldigt speciellt humör idag så vi har jävlats med varandra hela dagen sedan gjorde vi fel med degen ett x antal gånger, men vad gör det om hundra år? Helgens planer ser än så länge bra ut, men det är bara tisdag så vi får väl se men som sagt planerna ser bra ut. Puss. 

 
 

DON'T. EVER. QUIT.

två bilder från idag
Hej! Skoldagen rullade på som vanligt idag och Jonna är tillbaka, blev typ chockad av att se henne för det var så längesen. Vi hade en massa Catch up att ta igen så vi pratade mest hela tiden. Gjorde också ett matteprov som inte gick lika bra som planerat. Hade halsat hur mycket vatten som helst innan och även en shake och celsius så fick avbryta provet för att springa på toaletten. Efter skolan tog jag bussen och for och tränade! Körde biceps och triceps, första gången på väldigt länge nu med tanke på att jag inte hunnit och varit sjuk. Känns jätte kul att börja komma tillbaka igen. Nu har jag snabbt kollat igenom so:n som jag har prov på, på torsdag och ska gå och ta mig något att äta. Ni får ha det bra så länge. Love. 

THAT´S HOW LIFE SHOULD BE

Hola mina vänner och ovänner! Hoppas ni alla haft en fantastisk helg och alla hjärtansdag, förhållande som singel. I fredags gjorde jag inte så mycket alls, bakade en massa inför lördag då vi skulle fira pappa. På lördag firade vi pappa haha no shit.. men sedan så var jag med bästis på kvällen. Nu sitter jag i morgonrock och en del av släkten och Daniela är påväg hit för att fira pappa så måste gå och göra mig i ordning. Men har blivit så sjukt trött och slö sedan jag började jobba, känns som hur mycket jag än sover så blir jag aldrig piggare. Well well..

Senare idag ska jag faktiskt på en musikal, Anders är med i en så ska fara och se den. Den förra jag var på höll jag på att garva läppen av mig då jag såg, sjukt kul! Sedan ska jag packa och sånt för att spendera en vecka i stan hos mamma. Ni får ha en bra dag, love. 

 

BILDER FRÅN SENASTE TIDEN

 
 
 

LITEN UPDATE

bild från i söndags då jag var hos min syster
God morgon! Sitter just nu och käkar frukost och njuter av min enda sovmorgon på hela veckan. Börjar inte förrän 09.55 och då har jag bageri hela dagen. Efter skolan ska jag jobba, vilket jag gjort väldigt mycket på slutet och där har ni anledningen till den dåliga uppdateringen. I helgen gjorde jag inte så mycket faktiskt, vilket var trist haha men i fredags pluggade jag tråkigt nog, i lördags var jag och firade Emilia som fyllt arton och på söndagen hann jag träffa Daniela en stund sedan hängde jag i min systers lägenhet med henne. Har inte så mycket mer att berätta, längtar redan till fredag så jag får köra ben igen haha. Har fortfarande träningsvärk sedan jag körde i fredags så är ju kungligt. Puss. 

CELLE OCH BARS

Hahahaha min hörna i kylskåpet
Hej! Började min fredag med ett gympass, var benen som skulle få sitt idag och det fick de! Sedan fortsatte dagen med två lektioner innan jag fick ta helg. Har varit till pappa och hämtat lite grejer, sedan har jag inte hunnit med så mycket mer sedan jag slutade. Har just ätit middag och ska snart gå på Ica. Blir att vara hemma och plugga ikväll sorgligt nog, men what to do. Hoppas ni får en betydligt bättre fredagskväll än mig i alla fall. Puss.


HOLY CHICK

Hola! Sitter på svenskan just och gör nada, jag trodde nämligen arbetet skulle vara inlämnat förra veckan så jag hets skrev den och har ingenting att göra nu. Längtar tills jag slutar skolan idag för har så fruktansvärt jobbigt schema på torsdagar. Ska dock fara och jobba efter skolan, men har börjat komma in i det så tycker inte det är jobbigt längre vilket är as skönt. Helgens planer är väldigt oklara just nu förutom att jag vet att jag ska vara med världens bästa Sanna på lördag, saknar mitt hjärta! Sedan älsklings Daniela på söndag! Hoppas allt är bra med er. Peace. 


MÅNDAG MINA VÄNNER

Hej! Hoppas ni haft en bra start på veckan. Jag började min på bästa möjliga sätt med ett träningspass och det gick bara bra. Har tappat lite i visa övningar men det mesta gick hur bra som helst. Hade ju tänkt ta tag i träningen i veckan men fick ett samtal idag så det får vänta, ska försöka träna så gott jag kan ändå men kommer inte bli som jag hade planerat. Nu ska jag snart knyta på mig skorna sedan promenera till strumpan där jag ska få håret klippt och förhoppningsvis göra ett till hål i örat! Ikväll blir det att slappa framför paradise hotel, sista veckan nu ju vilket känns aptråkigt. Puss. 


BOOM

 

HELGSNACK

Hej! Ligger nu i min säng med massa tända ljus och bara tar det sten lugnt, planerar veckan och gör lite små pyssel. Har haft en soft helg faktiskt! Var med Emilia i fredags, vi åt middag och sedan tog vi det bara lugnt, båda var rätt slitna efter veckan så vi var väl lite ”övertrötta” och skrattade sjukt mycket. Igår under dagen gjorde jag ingenting, hade verkligen panik för ville göra något så på kvällen blev bio med några sköningar. Idag har jag gått på stan med Daniela, fick inte med mig något förutom tuggummi och iste. Har någon av er druckit det? Första gången jag provade idag faktiskt och är glatt överraskad. Nu ska jag snart äta middag sedan ta mitt pick och pack och flytta till stan för en vecka där. Puss. 


RIRI


Har ni sett "Can´t remember to forget you" videon ännu? Om inte så gör det. Har sagt det förut och säger det igen Rihanna är planetens vackraste kvinna enligt mig, hennes utseende dödar. 
 

PROBLEMS?

shorts // skor // väska // parfym 

STRENGHT

 

Varför är vi så jävla rädd för att visa oss svaga? Eller i alla fall jag är det.  Jag skäms varje gång någon ser mig gråta, tycker det är fruktansvärt pinsamt. Varför? Det är ju bara mänskligt att gråta när det händer något i ditt liv som gör dig ledsen eller arg. På samma sätt som det händer saker i ditt liv som gör att du gråter av lycka.

 När jag blir ledsen och börjar gråta vill jag helst bara vara ensam. Vill helst inte att någon ska veta att jag gråter, inte ens folk som står mig nära. Jag kan ljuga och säga att det inte är så farligt, bara för att jag tycker det är betydligt mycket lättare än att bryta ihop framför dem och säga ”jag mår så fruktansvärt dåligt”. Även om det här beteendet gör mig psykiskt stark då jag oftast går igenom saker ensam, så är det ingenting jag är stolt över för jag vet att det kan göra folk som bryr sig om mig ledsen. Att jag bara stöter bort dem, när allt de vill är att jag ska må bra. Det handlar inte om att jag inte litar på dem, även om jag har väldigt svårt för att lita på folk. Men dem jag vet jag kan lita på litar jag på till hundra procent.  Jag kan gå en hel dag och må fruktansvärt dåligt men inte nämna det för jag bara känner att allt blir lättare om jag inte gör det, sedan bryter jag ihop hemma. Därför stannar jag aldrig hemma om jag mår dåligt, jag far till skolan, klär mig lite snyggare och fixar mig lite mer för att dölja allting så gått jag bara kan. Allt bara för att jag aldrig vill att folk ska tro att jag är svag, men man är inte svag för att man mår dåligt när något dåligt händer en.