PROTEIN

Här ovan är proteinet jag använder mig utan och det är ett vassleprotein från body science (>länk<).
Jag dricker protein för det mesta när jag tränat på gymmet men till så mycket annat så som till smoothies, proteinfluff etc. Jag har provat många olika sorters protein med detta från body science är helt klart det godaste proteinet jag någonsin druckit, nu har jag i smak av banan och choklad och den är himmelsk. Jag skulle rekommendera att du blandar din shake med mjölk, oavsett märke för det ger mycket godare smak. Detta är ett vassleprotein. Skillnaden mellan vassle och kasein är kort sagt att kasein tar längre för kroppen att bryta ner vilket gör det till ett utmärkt ”kvällsprotein” innan du lägger dig medan vassle tas upp snabbt av kroppen.  Det här proteinet är som sagt det godaste jag druckit men funkar också hur bra som helst!

Såhär står det på MM sports om produkten: Body Science Whey 100% är en blandning av vassleproteinkoncentrat och vassleproteinisolat som snabbt tas upp av kroppen och innehåller höga värden av de grenade aminosyrorna BCAA som har en positiv påverkan på proteinsyntesen. Body Sciences vassleprotein genomgår en skonsam korsflödesprocess och membramfiltrering som bevarar vasslets naturliga struktur och dess höga biologiska värde. Denna process bevarar de fina proteinfraktionerna och deras hälsofördelar samtidigt som det ger Body Science Whey 100% ett lågt fett- och kolhydratsinnehåll. Det vassleprotein som finns i Body Science Whey 100% kommer ifrån en av europas största och mest erkända tillverkare av Vassleprotein.Vassle är erkänt för sitt höga biologiska värde, vilket betyder att vassleproteinet har en mycket bra och komplett aminosyreprofil, vad naturlig vassle / whey dock har lägre än många andra livsmedel är den viktiga aminosyran glycin. Body Science whey har därför tillsatt extra glycin för att få en ännu mera komplette aminosyreprofil Body Science Whey 100% innehåller därmed samtliga aminosyror i perfekta förhållanden som behövs och hjälper till att reparera muskulaturen efter träning.

 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback